20120513

Xubuntu: Hızlı ve Ücretsiz


Size Xubuntudan bahsetmek isterim. Bir süredir bir netbook kullanıyorum. Şöyle diyeyim, piyasada bulabileceğiniz en ucuz netbook. Netbook  Windows 7 Starter diye bir işletim sistemi ile geldi. Microsoft’un çıkardığı en kötü iş mi yoksa bir buçuk sene MacOsX kullandıktan sonra mı bana bu kadar hantal geldi bilmiyorum. Sadece, şunu söyleyebilirim ki, Windows 95‘te bile masaüstü resmini değiştirmek mümkündü, bu işletim sisteminde ise buna izin vermiyor. (ki Windows 95 Celeron 200 Mhz. bilgisayarda yapıyordu bunu)

Ben de alternatif arayışlarına girdim. Linux’un ismini duyardım ama hiç kullanmamıştım. Ne zarar gelir ki diye denemeye karar verdim. Benim gibi çok fazla ayrıntılı bilgisayar kullanmayı bilmeyen sıradan kullanıcı için en uygun sürüm Ubuntu imiş. Ubuntu’yu kurmak çok kolay oldu, Windows içerisinde bir program kurar gibi Wubi isimli programı kurdum ve artık bilgisayarımı Windows ile değil Ubuntu ile kullanır oldum.

Fakat Ubuntu ile de istediğim performansı elde edememiştim. Netbooklarda boyut küçülürken performans da düşüyor. Ben de yeni bir arayışa girdim. En son keşfim Xubuntu oldu. Anladığım kadarıyla Xubuntu, Ubuntu’nun üzerine kurulan bir ek mod gibi birşey, onu daha minimal bir hale getiriyor.

Xubuntu tam da benim aradığım gibi bir işletim sistemi. Hafif, hızlı çalışıyor, çok gösterişli grafikleri yok. Herşeyi fazlasıyla basit, hızlı, kullanışlı. Kendi içerisinde bir Word programı, müzik çaları, resim programı vs. var ve bunların hepsi düşük özellikli bilgisayarlar için ayarlanmış basit programlar. Hızlı açılıyorlar ve ikide bir kilitlenmiyorlar.

Ayrıca Ubuntu’nun (ve Xubuntu’nun) en harika özelliklerinden birisi Software Center isimli programları. Bu program sayesinde ihtiyacınız olan programı saçma sapan internet sitelerinde aramak zorunda kalmıyorsunuz, buradan aratıp, ücretsiz olarak kurup kullanıyorsunuz. Ayrıca bir installation durumu yok.

Ayrıca, Windows’unuza da bir şey olmuyor, o olduğu yerde duruyor, sadece bilgisayarınızı açarken hangi işletim sistemini seçeceğinizi soruyor size ve siz de ikisinden birini seçiyorsunuz.

Benimki gibi düşük özellikli bir bilgisayara sahipseniz ve kum saati görmekten, takılıp kalan programlardan, aynı anda birkaç işi birden yapamamaktan bunalıyorsanız Xubuntu’yu denemenizi öneririm. Ben bile bilgisayara kurabildiysem siz de yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder