20100715

5-10 yıl mı?

Bugünkü HaberTürk gazetesi bu habere epey sevinmiş. Eminim televizyon kanalları da ballandıra ballandıra anlatıyordur. Benimse dikkatimi şu ara başlık çekti, o kadar umutsuzluğa düştüm ki, o kadar üzüldüm ki anlatamam.

Özel ordu kurulacakmış, anladık, hayırlı olsun. Ancak beni bu kadar da üzen şey, bu özel ordunun mensuplarının dağda 5-10 yıl kalacak olması. Bu da demek oluyor ki savaşın en az (o da en az) 5 sene daha sürmesi bekleniyor. 30 senelik savaşta 40 bin insanın öldüğünü göz önüne alırsak, bu da en az kaba hesap 6500 insanı daha gözden çıkardığımız anlamına mı geliyor? Kaba hesap bu da, insan istatistik cetvelinde bir sayıdan ibaret değil ki! Bu 6.500 insanın bir kısmı şimdi lisede mesela, bir kısmı şimdi tatil yapıyor, saçma sapan, ne için olduğunu anlayamadağım, kendisi ile hiç bir ilgisi olmayan bir savaşta ölüp gidecek.

Peki, hepsi tamam da, barış ne zaman gelecek. Yahu, daha bundan birkaç ay önce silahın çözüm olmadığından, orduyla, bombayla bu işin çözülemeyeceğinden falan konuşmuyor muyduk? Hadi ben dedim, kimsenin umurunda olmasını da beklemiyorum, yahu kendiniz dediniz, çıkıp meclis kürsüsüne konuştunuz, en baba milliyetçi gazetelerde köşe yazıları çıktı "silahla çözüm olmaz" diye. Sanatçıları topladınız, siyaset bilimcileri topladınız, fikirler aldınız, vesaire...

Vardığınız sonuç bu mudur? Niyetiniz bu mudur? Profesyonel ordu? En az 5-10 yıl daha savaş! (5 ile 10 yıl arasında 6500 insanın ölmesi ve milyonlarcasının daha travmatize olması, artık tanrı bilir vergi mükelleflerinin parasından ayrılan kaç milyar lira oynuyor ama olsun, yuvarlak hesap, 5-10 yıl!!!)

Barışı göremeyecek miyiz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder